افزایش ترافیک و بهبود رنک الکسا

فاکتورهای مهم در افزایش ترافیک وب سایت و انواع ترافیک

افزایش ترافیک و بهبود رنک الکسا

یکی از آشنا ترین واژه های امروزی در بین سئو کاران و وب مستران بهبود رنک الکساست. این واژه در مورد سایت های خبری ( خبر گزاری ها ) و مجله های اینترنتی بیشترین کاربرد را دارد. رنک الکسا و میزان ترافیک سایت برای یک سایت خبری یا یک مجله اینترنتی، تعریف کننده ارزش آن سایت و البته معرف مبلغ تبلیغات در آن سایت است. اما قبل از افزایش ترافیک باید به فاکتور بسیار مهمی به نام CTR بپردازید. فاکتوری که ما آن را اینطور معنی میکنیم. CTR : Click Trough Rate یا ترافیک از کجا!!! البته CTR در وبمستر گوگل مفهوم دیگری نیز دارد که آن این است که به ازای تعداد نمایش شما در گوگل چند بار روی شما کلیک شده است.

برای افزایش ترافیک رایگان به پنل کاربری مراجعه کنید.

منبع ترافیک وب سایت

منبع ترافیک وب سایت

در کنار حجم ترافیک ورودی به یک وب سایت که معرف رنک الکساست، منبع ترافیک یکی از مهمترین و تاثیرگزار ترین فاکتور های ارزش گزاری روی یک وب سایت است. منبع ترافیک یا Traffic Source سایتی است که ترافیک از آنجا به سمت سایت شما سرازیر میشود. این فاکتور بسیار مهم به شش دسته کلی تقسیم میشود.

  

ترافیک مستقیم (Direct Traffic)

کاربر مستقیما بدون واسطه با تایپ کردن آدرس سایت هدف، وارد سایت مقصد میشود. این ترافیک به سادگی قابل خریداری کردن است، بسیاری از سایت ها اقدام به فروش ترافیک مستقیم میکنند. ترافیکی بی ارزش که هرچقدر بیشتر شود میتواند درصد ترافیک های اورگانیک، سوشیال و با مرجع را کاهش دهد که این موضوع حتی با بهترین رنک الکسا بازگو کننده کم ارزش بودن ترافیک آن سایت میباشد.

ترافیک با منبع سوشیال (Social Traffic)

این ترافیک بسیار با ارزش از سایت هایی که به عنوان شبکه های اجتماعی فایل شده اند می آیند. این نوع ترافیک آنقدر با ارزش است که نمیتوان آن را با هیچ ترافیکی حتی ترافیک اورگانیک مقایسه کرد. برای به دست آوردن این نوع ترافیک باید به بازاریابی محتوا (Content Marketing) در شبکه های اجتماعی مانند Twitter, Facebook, Google Plus, Instagram, Linkedin, … بپردازید. این ترافیک یکی از فاکتورهای مهم بهبود جایگاه وبسایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل نیز میباشد.

ترافیک طبیعی یا اورگانیک (Organic Traffic)

یکی از انواع ترافیک که افزایش آن خواستگاه هر وبمستری است. با افزایش این نوع ترافیک شما به مخاطبین وب سایتتان ثابت میکنید که آنقدر با ارزش بوده اید که موتورهای جستجو شمارا به مردم معرفی میکنند. بله! این ترافیک همان ترافیکی است که از موتورهای جستجو به سمت شما می آیند. ترافیک اورگانیک در سال 2017 به عنوان اولین فاکتور در تعیین نتایج گوگل تشخیص داده شد.

ترافیک با مرجع مشخص

هر ترافیکی که از سایتهای غیر سوشیال به سمت شما بیایند به عنوان ترافیک با مرجع معرفی میشوند. این ترافیک نیز اگر از سایت های با PR بالا به سمت سایت شما بیایند میتوانند بسیار با اهمیت و با ارزش باشند. تصور کنید شما سایت خبری دارید و ترافیکی در حد حتی 5% از سایت CNN به سمت سایت شما بیاید! این واقعا در ارزش گزاری سایت شما ارزش ایجاد میکند.

ترافیک با پرداخت هزینه (Paid Traffic)

حتما در مورد google Ads شنیده اید. هنگامی که از ادوردز گوگل استفاده میکنید بابت هر کلیک هزینه ای میپردازید. این نوع ترافیک به عنوان Paid Traffic، ثبت میشوند و برخلاف تصور عموم هیچ ارزشی برای سئو یا بهبود جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو ندارد.

ترافیک با منبع ایمیل

ترافیکی که از طریق ایمیل مارکتینگ ایجاد میکنیم میتواند برای مارکتینگ یا جذب مشتری بسیار موثر باشد. شاید این ترافیک تاثیر چندانی روی سئو و بهبود رنک وبسایت در SERP نداشته باشد اما میتواند به عنوان یک استراتژی مناسب بازاریابی تلقی شود.

دریافت ترافیک از طریق تبلیغات محیطی

دریافت ترافیک از طریق تبلیغات محیطی

یکی از راه های هدایت ترافیک به سایتتان، درج تبلیغات در سایت های دیگر است. در دو صورت ممکن است لینک سایت شما در سایت هدف قرار بگیرد. لینک Dofollow و لینک Nofollow. معمولا مبنا این است که تبلیغات از لینک نوع nofollow باشد. این روش دو مزیت برای شما دارد. اول جذب ترافیک و دوم ایجاد بک لینک یا لینک سازی خارجی.

 

1) تبلیغات در شبکه های اجتماعی

گران اما کاملا کارآمد. این نوع تبلیغات که عمدتا در ایران در تلگرام و اینستاگرام صورت میپذیرد به شدت بازدهی خوبی دارد. توصیه میکنم حتما آن را امتحان کنید. البته در هنگام انتخاب کانال یا صفحه اینستاگرام توجه به تعداد اعضا و تعداد بازدید هر پست داشته باشید. در فضای مجازی فرض را بر این بگیرید که همه در حال تقلب هستند! تعداد اعضای کانالها عمدتا واقعی نیستند. با این اوصاف شما بازدهی خوبی خواهید دید. لینک هایی که در شبکه های اجتماعی ساخته میشوند عمدتا Nofollow هستند. البته در اینستاگرام اصلا لینکی به سایت شما وجود ندارد و لینک ها به صورت کوتاه مدت تولید میشوند. پس شما از اینستاگرام نمیتوانید بک لینک بگیرید. فقط به ترافیک دریافتی از اینستا قانع باشید که بسیار با ارزش است.

2) تبلیغات در سایت های دیگر

سایت هایی در اینترنت به عنوان آژانس تبلیغاتی با مجوز کانون آگهی تبلیغات فعالیت میکنند که بنر تبلیغاتی شمارا در تعداد بسیار زیادی از سایت های دیگر قرار میدهند.این بنرهای تبلیغاتی با JavaScript تولید میشوند و با توجه به اینکه جاوا اسکریپت سمت کاربری (Client Side) اجرا میشود، احتمال ثبت شدن آنها به عنوان بک لینک بسیار کم است. ضمنا این اسکریپت ها ابتدا کاربر را به سایت آژانس تبلیغاتی هدایت کرده و به همین دلیل حتی اگر بک لینک ثبت شود، بک لینک به سمت سایت آژانس تبلیغاتی ثبت خواهد شد و سپس از آن سایت ترافیک را به سمت سایت شما هدایت میکند. این اتفاق ارزش این کلیک را از کلیک مستقیم نیز کمتر میکند. تنها ارزش این نوع ترافیک، این است که برای شما مشتری خواهد آورد. البته به شرط اینکه در این انتقال ترافیک تقلبی صورت نپذیرد. پس اگر تمایل به افزایش ترافیک داشتید از این گزینه صرف نظر کنید و اگر تمایل به دیده شدن و فروش داشتید میتوانید راجع به این گزینه فکر کنید.

3) انتخاب صحیح میزبان تبلیغات

بهترین نوع تبلیغات بنری یا متنی در سایت های مشابه فعالیت شما، استفاده از بنر های تبلیغاتی به صورت ماهانه میباشد. در این حالت امکان تقلب وجود نخواهد داشت. البته برای انتخاب سایت میزبان تبلیغات باید بتوانید به صورت حرفه ای منابع ترافیک سایت میزبان تبلیغ را آنالیز کنید. بسیاری از سایت های میزبان تبلیغ که عمدتا خبری هستند یا مجلات اینترنتی میباشند، با ترفند هایی اقدام به بهبود رنک خود میکنند. به طور کلی در فضای اینترنت سایتی را نمیتوان مثال زد که یقینا رنک واقعی داشته باشد! برای آنالیز یک سایت میتوانید نسبت رنک الکسا در ایران به نسبت رنک در خارج را بررسی کنید. عمده خرید های ترافیک از آی پی های خارجی میباشد. سپس میتوانید وضعیت تعداد صفحات و دامنه را در seomastering یا سایر آنالیزور های رایگان مشاهده کنید. با بررسی اطلاعات موجود میتوانید تشخیص دهید که سایت میزبان تبلیغات تا چه حد ترافیک واقعی دارد.

4) بررسی ارزش سایت های تبلیغاتی

البته راه های دیگری هم وجود دارد، راههایی مانند استفاده از سیستم های Affiliate tracking که میتوانید دقیقا پس از هر ماه بررسی کنید که چه تعداد کلیک از هریک از بنر های تبلیغاتی در هر سایت میزبان تبلیغات داشته اید. شخصا تجربه ای داشتم که برای سایت appleidshop.com روی سایت میزبان تبلیغات A ماهانه 500 هزار تومان هزینه تبلیغ میکردیم و روی سایت میزبان تبلیغات B ماهانه 150 هزار تومان. با استفاده از سیستم Affiliate Tracking مشاهده کردیم هر دو سایت فیدبک برابر به ما میدهند و تعداد ورود کاربران از هر دو سایت یکسان است. اما سایت A هم رنک بهتری داشت و هم DA بالاتری. نتیجه ساده است. سایت A رنک غیر واقعی داشته و برای داشتن DA بالاتر اقدام به خرید بک لینک کرده بوده است. تبلیغات در سایت A را لغو کردیم و یک سالی است که تبلیغات در سایت B ادامه دارد!

پلتفرم ترافیک

اینکه مخاطب سایت من از چه طریقی وارد سایت من میشود مهم است، و به همان اندازه مهم خواهد بود که بدانیم مخاطب با چه دستگاهی وارد شده است. ترافیکی که از طریق موبایل وارد میشود کاملا قابل تمیز دادن است نسبت به ترافیکی که با تبلت میباشد. بسته به نوع وبسایت، نسبت پلتفرم ترافیک متغیر است. اما در حالت کلی امروزه بیش از 60 درصد کاربران از پلتفرم موبایل و کمتر از 10 درصد کاربران از پلتفرم تبلت برای ورود به سایت های خبری و مجله ای استفاده میکنند. با توجه به تفاوت پلتفرم ترافیک و البته الگوریتم های مجزای موتورهای جستجو برای رنکینگ سایت ها در نتایج نسبت به پلتفرم های متفاوت، این بسیار مهم خواهد بود که بتوانیم نسبت ترافیک دریافتی با هر نوع دستگاهی را مدیریت و بهینه سازی کنیم.

افزایش ترافیک با SEO42

افزایش ترافیک با SEO42

در SEO42 این امکان فراهم شده است تا بتوانید تنوع ترافیک را به شکل کاملا طبیعی تبادل کنید و یا با زمانبدنی و برنامه ریزی دقیق به هرشکلی که تمایل دارید به سمت سایت خودتان هدایت کنید.

 

تبادل ترافیک رایگان

در seo42 میتوانید لینک سایتتان را ثبت کنید ومشخص کنید که دیگر اعضا از چه طریقی به سایت شما وارد شوند. از طریق فیسبوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی یا از طریق جستجوی گوگل. از اعتبارتان خرج میکنید و دیگر اعضا با هربار ورود به سایت شما اعتباری به دست می آورند. آنها نیز میتوانند این اعتبار را برای ثبت سفارش مشابه، خرج کنند. امکان رایگان بودن این موضوع کاملا مهیا شده است. کافیست بازدید کنید و بازدید بگیرید. البته امکان نقد کردن اعتبار هم برای کسانی که فقط قصد کسب درامد دارند میسر است.

خرید ترافیک

کافیست وارد پنل کاربری شوید، سفارشی ثبت کنید با جزئیات کامل، که روزانه چند نفر از کجا وارد سایت شما شوند. از فیسبوک یا اینستاگرام یا از طریق جستجوی گوگل. این امکان وجود دارد که به کاربران بگویید چند ثانیه در سایت شما توقف کنند. کافیست برای دریافت این ترافیک از اعتبارتان در سایت خرج کنید. برای کسب اعتبار میتوانید حساب کاربریتان را شارژ کنید و یا از طریق تبادل، با هر بار بازدید از سایتهای دیگران، اعتبار کسب کنید و آن را خرج کنید.

سوالی دارید ؟ سئو 42 پاسخگوی شماست
جهت عضویت و یا ورود به پنل سئو 42 اقدام نمایید

اعتماد به ما حق طبیعی شماست

بانک سامان seo42
به پرداخت seo42
eanjoman seo42
logo-samandehi

هویت سئو 42

سامانه SEO42 کاریست از گروه طراحی و توسعه کسب و کار مجازی "ایده برتر" با هدف پرکردن فضای خالی محسوس در زمینه لینک سازی و سیگنال شبکه های اجتماعی در ایران. عدد 42 بر مبنای اثر داگلاس آدامز به مفهوم "پاسخ  به سوال نهایی آفرینش، جهان و هرچیزی" انتخاب شد تا معرف این سامانه باشد به عنوان پاسخ نهایی به نیاز شما برای سئو و افزایش رنک.

با ما در ارتباط باشید

  • آدرس : تهران صادقیه برج گلدیس واحد ۷۰۷ مراجعه فقط با هماهنگی قبلی

 

  • 02144281483
  • 02144281489

جهت دریافت مطالب سئو در خبرنامه و کانال تلگرام ما  عضو شوید. 

 

جستجو

@seo42