دریافت ترافیک از طریق تبلیغات محیطی

یکی از راه های هدایت ترافیک به سایتتان، درج تبلیغات در سایت های دیگر است. در دو صورت ممکن است لینک سایت شما در سایت هدف قرار بگیرد. لینک Dofollow و لینک Nofollow. معمولا مبنا این است که تبلیغات از لینک نوع nofollow باشد. این روش دو مزیت برای شما دارد. اول جذب ترافیک و دوم ایجاد بک لینک یا لینک سازی خارجی.

1) تبلیغات در شبکه های اجتماعی

گران اما کاملا کارآمد. این نوع تبلیغات که عمدتا در ایران در تلگرام و اینستاگرام صورت میپذیرد به شدت بازدهی خوبی دارد. توصیه میکنم حتما آن را امتحان کنید. البته در هنگام انتخاب کانال یا صفحه اینستاگرام توجه به تعداد اعضا و تعداد بازدید هر پست داشته باشید. در فضای مجازی فرض را بر این بگیرید که همه در حال تقلب هستند! تعداد اعضای کانالها عمدتا واقعی نیستند. با این اوصاف شما بازدهی خوبی خواهید دید. لینک هایی که در شبکه های اجتماعی ساخته میشوند عمدتا Nofollow هستند. البته در اینستاگرام اصلا لینکی به سایت شما وجود ندارد و لینک ها به صورت کوتاه مدت تولید میشوند. پس شما از اینستاگرام نمیتوانید بک لینک بگیرید. فقط به ترافیک دریافتی از اینستا قانع باشید که بسیار با ارزش است.

2) تبلیغات در سایت های دیگر

سایت هایی در اینترنت به عنوان آژانس تبلیغاتی با مجوز کانون آگهی تبلیغات فعالیت میکنند که بنر تبلیغاتی شمارا در تعداد بسیار زیادی از سایت های دیگر قرار میدهند.این بنرهای تبلیغاتی با JavaScript تولید میشوند و با توجه به اینکه جاوا اسکریپت سمت کاربری (Client Side) اجرا میشود، احتمال ثبت شدن آنها به عنوان بک لینک بسیار کم است. ضمنا این اسکریپت ها ابتدا کاربر را به سایت آژانس تبلیغاتی هدایت کرده و به همین دلیل حتی اگر بک لینک ثبت شود، بک لینک به سمت سایت آژانس تبلیغاتی ثبت خواهد شد و سپس از آن سایت ترافیک را به سمت سایت شما هدایت میکند. این اتفاق ارزش این کلیک را از کلیک مستقیم نیز کمتر میکند. تنها ارزش این نوع ترافیک، این است که برای شما مشتری خواهد آورد. البته به شرط اینکه در این انتقال ترافیک تقلبی صورت نپذیرد. پس اگر تمایل به افزایش ترافیک داشتید از این گزینه صرف نظر کنید و اگر تمایل به دیده شدن و فروش داشتید میتوانید راجع به این گزینه فکر کنید.

3) انتخاب صحیح میزبان تبلیغات

بهترین نوع تبلیغات بنری یا متنی در سایت های مشابه فعالیت شما، استفاده از بنر های تبلیغاتی به صورت ماهانه میباشد. در این حالت امکان تقلب وجود نخواهد داشت. البته برای انتخاب سایت میزبان تبلیغات باید بتوانید به صورت حرفه ای منابع ترافیک سایت میزبان تبلیغ را آنالیز کنید. بسیاری از سایت های میزبان تبلیغ که عمدتا خبری هستند یا مجلات اینترنتی میباشند، با ترفند هایی اقدام به بهبود رنک خود میکنند. به طور کلی در فضای اینترنت سایتی را نمیتوان مثال زد که یقینا رنک واقعی داشته باشد! برای آنالیز یک سایت میتوانید نسبت رنک الکسا در ایران به نسبت رنک در خارج را بررسی کنید. عمده خرید های ترافیک از آی پی های خارجی میباشد. سپس میتوانید وضعیت تعداد صفحات و دامنه را در seomastering یا سایر آنالیزور های رایگان مشاهده کنید. با بررسی اطلاعات موجود میتوانید تشخیص دهید که سایت میزبان تبلیغات تا چه حد ترافیک واقعی دارد.

4) بررسی ارزش سایت های تبلیغاتی

البته راه های دیگری هم وجود دارد، راههایی مانند استفاده از سیستم های Affiliate tracking که میتوانید دقیقا پس از هر ماه بررسی کنید که چه تعداد کلیک از هریک از بنر های تبلیغاتی در هر سایت میزبان تبلیغات داشته اید. شخصا تجربه ای داشتم که برای سایت appleidshop.com روی سایت میزبان تبلیغات A ماهانه 500 هزار تومان هزینه تبلیغ میکردیم و روی سایت میزبان تبلیغات B ماهانه 150 هزار تومان. با استفاده از سیستم Affiliate Tracking مشاهده کردیم هر دو سایت فیدبک برابر به ما میدهند و تعداد ورود کاربران از هر دو سایت یکسان است. اما سایت A هم رنک بهتری داشت و هم DA بالاتری. نتیجه ساده است. سایت A رنک غیر واقعی داشته و برای داشتن DA بالاتر اقدام به خرید بک لینک کرده بوده است. تبلیغات در سایت A را لغو کردیم و یک سالی است که تبلیغات در سایت B ادامه دارد!

5) تبلیغات مزاحم

حتما تجربه کردید که در هنگام پیاده روی در بازار به زور میخواهند به شما عطر بفروشند و دنبال شما می آیند و التماس میکنند عطر را تست کنید. چه حسی پیدا میکنید؟! در برخی سایت ها وارد میشوید، قصد دانلود آهنگی دارید، کلیک میکنید و شش صفحه جدید باز میشوند. آنها شمارا اذیت میکنند، آن صفحات را میبندید. با این کار به آن سایت و سایت هایی که تبلیغاتشان را بستید آسیب زدید. به آنها Bounce Rate دادید. فاکتوری که تعیین کننده بی ارزشی یک وب سایت است. به شدت توصیه میکنم از این نوع تبلیغات دوری کنید زیرا برای شما ترافیک خواهد آورد اما Bounce Rate شما را نیز بالا خواهد برد و این فاکتور همان مهری است که به پیشانی سایت شما به عنوان اسپمر یا مزاحم تبلیغاتی خورده میشود. هم ارزش سایتتان پایین می آید، هم موتورهای جستجو نسبت به Bounce Rate حساسیت خاصی دارند! پس احتیاط کنید.

سوالی دارید ؟ سئو 42 پاسخگوی شماست
جهت عضویت و یا ورود به پنل سئو 42 اقدام نمایید

اعتماد به ما حق طبیعی شماست

بانک سامان seo42
به پرداخت seo42
eanjoman seo42
logo-samandehi

هویت سئو 42

سامانه SEO42 کاریست از گروه طراحی و توسعه کسب و کار مجازی "ایده برتر" با هدف پرکردن فضای خالی محسوس در زمینه لینک سازی و سیگنال شبکه های اجتماعی در ایران. عدد 42 بر مبنای اثر داگلاس آدامز به مفهوم "پاسخ  به سوال نهایی آفرینش، جهان و هرچیزی" انتخاب شد تا معرف این سامانه باشد به عنوان پاسخ نهایی به نیاز شما برای سئو و افزایش رنک.

با ما در ارتباط باشید

  • آدرس : تهران صادقیه برج گلدیس واحد ۷۰۷ مراجعه فقط با هماهنگی قبلی

 

  • 02144281483
  • 02144281489

جهت دریافت مطالب سئو در خبرنامه و کانال تلگرام ما  عضو شوید. 

 

جستجو